سید شاهین موسوی بوکسور تیم ملی ایران

بیوگرافی

سید شاهین موسوی بوکسور تیم ملی ایران و یکی از اعضای تیم ملی در المپیک توکیو 2020 می‌باشد. شاهین متولد پنجم اردیبهشت ماه سال 1373 (۲۵ آوریل ۱۹۹۴) در تهران است.

اگر علاقمند به دنبال کردن این ورزشکار خوب ملی کشورمان در فضای مجازی هستید، می‌توانید بر روی آیدی او در اینستاگرام با عنوان shahin_mousavi کلیک کنید.

پیشنهاد ما: مطالعه مطلب آموزش پیش بینی بوکس

شروع کار بوکس

شاهین موسوی در خانواده‌ای ورزشکار بزرگ شده است. او تعدادی ورزش از جمله ورزش‌های رزمی را همراه با برادرش انجام داده است. او در رابطه با خانواده ورزشی خود می‌گوید: “ما در خانه، بازی‌های المپیک خودمان را سازماندهی می‌کردیم.”

در رابطه با فعالیت در بوکس نیز، وی در ۱۰ سالگی هنرهای رزمی را آغاز کرد و در ۲۱ سالگی بوکس را آغاز کرد. او نیز همچون بسیاری از ورزشکاران، کسب مدال در المپیک را هدف و آرزوی خود، عنوان کرده است.

شاهین موسوی در سطح باشگاهی در باشگاه پلیمر خلیج فارس در خرم آباد فعالیت می‌کند. مربی باشگاهی وی، مرتضی سپهوند و مربی او در سطح تیم ملی، علیرضا استکی می‌باشد.

المپیک توکیو 2020

شاهین در رابطه با المپیک توکیو گفته است: “توقع جامعه بوکس را می‌فهمم. اما بهترین بوکسور‌های دنیا، آسیایی هستند، به همین دلیل کسب سهمیه المپیک در قاره‌ی کهن کار سختی است.”

همچنین او بیان کرده است: “در هر صورت ما هم چیزی از رقیبانمان کم نداریم و تمام تلاشمان را برای کسب سهمیه المپیک می‌‌کنیم.”

خوشبختانه موسوی توانست با بازی در مسابقات مقدماتی المپیک آسیا و اقیانوسیه ۲۰۲۰ در اَمّان (اردن)، جواز حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ در توکیو را کسب کند.

اما متاسفانه در همان دور اول، شاهین، نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم بوکس ایران، از حریف ژاپنی خود شکست خود و از دور مسابقات المپیک خارج شد.

افتخارات

سید شاهین موسوی، تاکنون توانسته در مسابقات بوکس آسیایی، دو مدال برنز را کسب کند. همچنین راه یافتن او به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بوکس قهرمانی جهان در کشور روسیه، یکی ار افتخارات بزرگ تاریخ بوکس ایران به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *